Stichting Wees Kind zorgt dat kansarme kinderen in Peru weer kínd kunnen zijn

Onze website wordt momenteel vernieuwd.

U kunt ons altijd vinden op facebook of bellen naar 06-50626126

Excuses voor het ongemak, wij hopen snel weer in de lucht te zijn.

Onze hulp in Peru gaat onverminderd door.

Wilt u doneren? NL19INGB0009514505

Wie zijn we

Stichting Wees Kind is in 2003 opgericht door een vriendengroep. De Stichting ontwikkelt en investeert in kleinschalige projecten in de stad Huaraz in het Zuid-Amerikaanse land Peru. Huaraz, met zo'n 100.000 inwoners, ligt in het Andes-gebergte op 3.100 meter boven zeeniveau, ten noordoosten van Lima. Veel van de kinderen die wij helpen komen uit de sloppenwijken van deze hoofdstad of uit het arme hooggebergte rondom Huaraz.

Donaties

Stichting Wees Kind heeft de ANBI-status. Alle donaties komen 100% ten goede aan de kansarme kinderen in Peru. Elk teamlid werkt zonder vergoeding en betaalt de eigen onkosten. Stichting Wees Kind werkt nauw samen met sleutelfiguren ter plaatse om de lokale behoefte te bepalen en gerichte hulp te bieden. Het Peruaanse team krijgt een vergoeding die wordt betaald door een aantal Nederlandse bedrijven. Zo garanderen wij dat uw donatie 1:1 naar de kinderen gaat. Uw hulp is hard nodig om de dagelijkse zorg voor 130 kinderen voort te zetten.

Wat doen we?

Stichting Wees Kind heeft in 2003 kindertehuis Los Pinos opgericht, hoog in het Andesgebergte. Daarnaast hebben wij diverse eetlokalen bij scholen opgericht. Zo krijgen kansarme kinderen onderwijs, een dagelijkse warme en gezonde maaltijd, kleding en basiszorg. De kinderen groeien letterlijk en figuurlijk van u en onze hulp. Een aantal eetlokalen kan inmiddels op eigen benen staan: gerund door de lokale bevolking, met staatssteun en de lokale kloosterorde. Alleen Eetlokaal De Vrolijkheid, met ruim 130 kinderen, wordt nog door ons lokale Peruaanse team van vrouwen begeleid.

Postadres:
Reelaan 20