Armoede in Peru

Stichting Wees Kind is actief in de sloppenwijken van de hoofstad Lima en in de stad Huaraz, hoog in het Andes-gebergte.

Peru heeft een grote verscheidenheid aan cultuur, natuur en klimaat. Je kunt er surfen in de zee, zonnen op een palmstrand of hiken over besneeuwde bergtoppen, in een tropisch regenwoud speuren naar apen en krokodillen of het Inca-tijdperk bestuderen tussen eeuwenoude ruïnes in de woestijn.

Een prima vakantiebestemming!

De andere kant van de medaille van Peru is de extreme armoede en slechte voorzieningen voor de allerzwaksten in de maatschappij.

Een groot deel van de Peruaanse bevolking leeft onder de armoedegrens. Veel kinderen die in de sloppenwijken of op het platteland wonen, worden aan hun lot overgelaten, worden mishandeld, krijgen onvoldoende eten en nauwelijks onderwijs. Deze harde realiteit bederft helaas het mooie plaatje uit de vakantiefolder...

Als je Peru bezoekt, help dan mee om hier iets aan te veranderen. Geef niet zomaar geld aan bedelaars, maar zorg dat die mensen voor de langere termijn uit armoede geraken, door de projecten van Stichting Wees Kind te steunen. Wij werken samen met de lokale bevolking om de cirkel van armoede te doorbreken.

Stichting Wees Kind is momenteel actief op de volgende locaties in Peru:

- Huaraz

- Lima