Our Blog

Wij zijn actief in het hooggebergte van Peru, in de stad Huaraz. Die stad is gelegen in de Cordillera Blanca van het Andesgebergte. Hoewel er toerisme is en de economie groeit, zijn veel mensen straatarm. Wie op het land leeft en werkt, heeft niet elke dag te eten.

Peru heeft een prachtige en een sombere kant

Peru heeft een grote verscheidenheid aan cultuur, natuur en klimaat. Je kunt er zonnen op een palmstrand of een hike maken tussen besneeuwde bergtoppen, in een tropisch regenwoud speuren naar apen en krokodillen of het Inca-tijdperk bestuderen tussen eeuwenoude ruïnes in de woestijn.

Een prima vakantiebestemming!

De andere kant van de medaille in Peru is het slechte economische klimaat, de corruptie en de extreme armoede.

Een groot deel van de bevolking leeft onder de armoedegrens. Kinderen worden aan hun lot overgelaten, worden mishandeld, krijgen onvoldoende eten en nauwelijks onderwijs. Deze harde realiteit bederft helaas het mooie plaatje in de vakantiefolder...

Als je Peru bezoekt, help dan mee om hier iets aan te veranderen. Geef niet zomaar geld op straat, maar steun een goed doel als Stichting Wees Kind. Wij werken aan oplossingen voor de langere termijn! Als je contact met ons opneemt, zorgen wij dat je onze projecten in Huaraz kunt bezoeken, op een geschikt moment. In ruil voor deze onvergetelijke ervaring vragen we je een donatie doen in geld, goederen of een actie, zoals schilderen of de kinderen iets nieuws bijbrengen.