Steun Stichting Wees Kind

Wil je helpen? Maak een bedrag over op IBAN:

NL19INGB0009514505 t.n.v. Stichting Wees Kind te Utrecht.

1. Eenmalige storting

Maak een bedrag over op IBAN: NL19INGB0009514505 t.n.v. Stichting Wees Kind te Utrecht. Alle kleine beetjes helpen en ieder bedrag is welkom.

Je kan ook online doneren aand Stichting Wees Kind via Stichting Geef Gratis, maar hierop wordt dan een bedrag (maximaal 10%) ingehouden dat de kosten van die stichting dekt. Stichting Wees Kind ontvangt het bedrag dat overblijft via de rekening van Geef Gratis en krijgt maandelijks een overzicht toegestuurd.

Voor donaties vanuit het buitenland zijn de volgende bankgegevens nodig:

Account name: Stichting Wees Kind
Account number (IBAN code): NL19INGB0009514505
BIC code of the bank: INGBNL2A
Name of the bank: ING Bank
Location of the bank: Utrecht

NB Als u een Nederlandse rekening ter beschikking heeft, is een rechtstreekse donatie binnen Nederland veel voordeliger omdat daarmee transactiekosten  en fluctuerende wisselkoersen worden vermeden!

2. Periodieke overboeking

We zijn natuurlijk erg blij met spontane eenmalige giften, maar zijn het meest gebaat bij periodieke overboekingen. Dat biedt ons als kleine stichting de zekerheid dat wij onze bestaande projecten kunnen continueren.

Vaste inkomsten bieden nu eenmaal meer zekerheid en dit is vooral voor ons team in Peru en de kinderen die zij helpen erg belangrijk.

Om je een idee te geven van de kosten in Peru:

Voor slechts €10,00 per maand maak je al een groot verschil in Peru, waar de prijzen van levensonderhoud veel lager zijn.

Voor circa €30,00 per maand kun je een kind in Peru van de basisbehoeften voorzien. Dit dekt vaste kosten (een dagelijkse warme maaltijd kost ongeveer €0.50) en fluctuerende kosten (groepsactiviteiten zoals sport en recreatie, groepstherapie of -voorlichting, educatie, tweedehands kleding, tandzorg, knutselmaterialen etc.).

Voor ongeveer €50,00 per maand kun je een kind in Peru van de basisbehoeften voorzien en dek je ook de overkoepelende kosten van onze eetlokalen af. Dit is inclusief voedsel, activiteiten en de kosten voor alle materialen, keukenkosten en het begeleindende personeel, teruggerekend naar een gemiddelde per kind.

Voor zo'n €75,00 per maand kunnen we een student een beroepsopleiding laten volgen aan de universiteit of hogere school.