Stichting Wees Kind heeft besloten de inzet van middelen en coördinatie in het eetlokaal De Grote Tafel af te bouwen per 2017.

Eén van onze pogingen om ook in Peru zelf fondsen in te zamelen is door een kipverkoop te organiseren in onze eetlokalen. Zo'n 'pollada' is in het Andesgebergte een gebruikelijke manier om fondsen te genereren. Dit houdt in dat bezoekers betalen voor een lekkere lunch van gebraden kip, die geheel door vrijwilligers is bereid, en de meeropbrengst vloeit dan terug in het budget van het eetlokaal.

Onze koks en ook de ouders van enkele kinderen die de eetlokalen bezoeken, werken hard om dit een paar keer per jaar te organiseren.

Op verzoek en initiatief van de dames van eetlokaal “De Grote Tafel” vond het uitstapje naar het plaatsje Huata ook dit jaar plaats.

Op 30 april namen de moeders van eetlokaal De Grote Tafel vanuit het breiproject deel aan de plaatselijke eco markt in Huaraz.

Eetlokaal De Grote Tafel kreeg in september een nieuwe veilige en goede entree.

Dankzij de donatie van Mondhygiёnistenpraktijk Ede, de praktijk van mondhygiёniste Marinka Camphuijsen en nog een extra anonieme donatie, kon de (jaarlijkse) tandartscampagne in januari en februari 2016 plaatsvinden.