Eén van onze pogingen om ook in Peru zelf fondsen in te zamelen is door een kipverkoop te organiseren in onze eetlokalen. Zo'n 'pollada' is in het Andesgebergte een gebruikelijke manier om fondsen te genereren. Dit houdt in dat bezoekers betalen voor een lekkere lunch van gebraden kip, die geheel door vrijwilligers is bereid, en de meeropbrengst vloeit dan terug in het budget van het eetlokaal.

Onze koks en ook de ouders van enkele kinderen die de eetlokalen bezoeken, werken hard om dit een paar keer per jaar te organiseren.

De eerste gebraden kip verkoop van dit jaar vond eind mei 2016 plaats.

Projectcoördinator Elita vertelt er het volgende over:

"Ik was erg blij met het werk van de dames. Ze waren erg actief in de verkoop en vooral één van de oudere dames: Isidora. Zij verkocht het dubbele aantal van de afgesproken porties kip. Ook vond de gebraden kipverkoop deze keer voor het eerst voor haar huisje plaats, omdat het direct aan de weg naar Los Pinos ligt en we hoopten zo meer te verkopen. De andere dames die dicht in de buurt wonen, hielpen mee door stoelen, tafels en muziek mee te brengen."

Ondanks dat er heel hard gewerkt is en er behoorlijk wat belangstelling was, is de opbrengst helaas laag gebleven. Peru is en blijft een arm land en mensen kopen nu eenmaal niet zo gemakkelijk lunch buiten de deur. Maar, alle kleine beetjes helpen en het is ook goed voor teambinding en voor promotie voor het werk van Stichting Wees Kind in de gemeenschap zelf.