In eetlokaal 'De Vrolijkheid' is men na de schoolvakantie en ondanks de vertraging door de wateroverlast het schooljaar met veel creativiteit begonnen.

Onder begeleiding van projectcoördinator Clarita en activiteitenbegeleidster Liz, maakten de kinderen na de lunch gercycelde bloemen, kleurige rupsen, mandjes met chocolaatjes voor moederdag en versierden een prachtige verjaardagscake ter verassing voor Liz om deze vervolgens samen te delen. Ook werd er weer in de moestuin gewerkt, gepuzzeld, spelletjes gedaan en getekend.

En zo staan er nog veel meer originele en educatieve activiteiten op het programma dit schooljaar. In haar activiteitenplan voor 2017 deelt Clarita: “Na 7 jaar continue gewerkt te hebben met de kinderen, heb ik gezien dat de activiteiten die we met de kinderen doen, erg in hun voordeel zijn en hen op veel gebieden helpt. Na een tijd werpt het activiteitenprogramma werpt zijn vruchten af, het is wel van belang onze hulp voort te blijven zetten. Zowel op het gebied van voeding, wat ons algemene doel is, als op het gebied van het dagelijks met elkaar samenleven en delen. We hebben in het eetlokaal de mogelijkheid met elkaar te delen, adviezen te geven, liefde geven en onze kinderen en jongeren te corrigeren en hen op deze manier te helpen in hun ontwikkeling.”

Naast het activiteitenprogramma van Stichting Wees Kind, liet Clarita ons ook trots weten dat er dit jaar veel kinderen uit het eetlokaal een functie hebben in de schoolbrigade. Deze bestaat uit leerlingen die onder andere functies hebben als schoolpolitie, begeleiding en EHBO. De functies worden toegewezen aan scholieren met goede cijfers en goed gedrag.

SWK Nieuws