Vorig jaar tijdens de docentenstaking merkte projectcoördinator Clarita de grote behoefte aan bijles onder de deelnemers van eetlokaal De Vrolijkheid op. Beter gezegd, ze had niet verwacht dat de behoefte zo groot zou zijn.

Stichting Wees Kind start daarom op initiatief van Clarita, die van origine wiskunde docente is, dit schooljaar een bijlesproject, dat dagelijks zal plaatsvinden in het eetlokaal. Er zal vooral aandacht besteed worden aan wiskunde, lezen en schrijven.

Waarom de behoefte aan bijles en huiswerkbegeleiding zo groot is onder de deelnemers van het eetlokaal? De ouders van deze kinderen werken veelal van ’s ochtends vroeg tot ’s avonds laat om voor hun gezin te kunnen zorgdragen, de meesten zijn dus niet aanwezig wanneer hun kinderen huiswerk maken. Daarnaast zijn zij vaak niet in staat hen inhoudelijk te helpen met huiswerk en geld voor een bijlesdocent is er in deze families al helemaal niet.

Daar komt bij dat de Antonio Raimondi school een staatsschool is en ondanks dat er een groot deel gedreven docenten voor de klas staat, kunnen zij in de volle aula’s onmogelijk iedereen de nodige extra aandacht kunnen geven. Het algehele niveau op staatscholen ligt helaas niet hoog.

Stichting Wees Kind is er van overtuigd dat dit project een hele waardevolle bijdrage voor de deelnemers van het eetlokaal zal zijn en een verschil maakt in hun basiseducatie.

Wil je een bijdrage aan dit project leveren? Voor 7 euro per maand kan een basisscholier voorzien worden van materiaal, een tussendoortje en de betaling van de docente. Je kunt doneren via: NL19INGB0009514505 onder vermelding van bijles De Vrolijkheid.

SWK Nieuws