Met elkaar sporten verbindt en geeft plezier. Dat bleek maar weer eens deze zomer!

Naast het meehelpen in eetlokaal De Vrolijkheid met de normale gang van zaken: koken, eten serveren, eten uitdelen, afwassen etc. organiseerden Anja, Tessa en hun families een echte Hollandse sportdag voor ruim 100 kinderen.

De dag ervoor werd er al inkopen gedaan voor het benodigde materiaal en nog druk nagedacht over de laatste wijzigingen in het programma. De dag zelf begon vroeg met de laatste inkopen, allemaal gekocht dankzij het ingezamelde geld door de kinderen van Anja; Melse en Jochen, lees hier over hun inzamelingsactie: Jongste ambassadeurs.

’s Ochtends werden de jongeren eerst nog toegesproken door Anja, voorzitter van Stichting Wees Kind. Net als pubers overal ter wereld, vinden ook deze jongeren het soms lastig hun verantwoordelijkheden te nemen: op tijd zijn, helpen met klusjes, luisteren etc. Anja deed namens het team van Stichting Wees Kind een beroep op hun betrokkenheid en schetste de kansen die ze krijgen. Ze motiveerde hen om sámen als team te werken en goed naar projectcoördinator Clarita te luisten. En om dat teamgevoel te versterken trapten Tessa en Anja af: iedereen werd over verschillende teams met een Nederlandse captain verdeeld en de pret kon beginnen!

Er werd eerst een groepsactiviteit gedaan om het ijs te breken, waarna spijkerpoepen, piontollen, snoephappen en trouwtrekken volgden. Iedereen deed heel enthousiast en fanatiek mee en vooral bij het laatste spel: touwtrekken ging het er heel fanatiek aan toe.

Al deze inspanningen werden afgesloten met een extra lekkere lunch met toetje en om het feest compleet te maken een verrassingsei.

Daarna was het de beurt aan de drie keer zo grote groep basis-scholieren. Toen zij de lekkere lunch op hadden was het tijd voor de spelletjes. Met zo’n grote groep werd het een leuke en sportieve chaos en ook deze kinderen deden heel enthousiast en fanatiek mee. Zij sloten de middag af met het lekkere toetje en verrassingsei in het eetlokaal en bedankten het Nederlandse bezoek voor al hun inspanningen.

Deze dag voelde echt als een feestje, voor ons als team Stichting Wees Kind en voor de kinderen. Ook in 2019 gaan we er samen weer voor!

Kijk voor meer foto's op onze FaceBookpagina: Album sportdag