Moederoverste Irene laat via maandelijkse verslagen weten hoe het met de meisjes in het kindertehuis gaat.

De afgelopen maanden zijn er weer veel activiteiten geweest. De meisjes in het kindertehuis misten eveneens vijf weken school door de nationale docentenstakingen in augustus en september. In de tijd dat er geen les werd gegeven, hebben de kinderen extra les gekregen van de nonnen en daarnaast andere activiteiten gedaan zoals fietsen en volleyballen.

Net zoals heel Peru leeft men in het kindertehuis mee met het nationale voetbalteam, want al sinds de jaren zeventig hebben zij niet meer deelgenomen aan de wereldbekerwedstrijden, de wedstrijden worden fanatiek gevolgd.

De oudste meiden in het kindertehuis hebben de nonnen geholpen met jongere kinderen uit de buurt voor te bereiden op hun eerste communie.

Ook hechten de nonnen grote waarde aan het bijbrengen van hulp aan naasten. Zo gingen zij tijdens de schoolvakantie in juli op bezoek bij bejaarde mensen in de buurt om hen eten en kleding te brengen.

Tenslotte komen er wekelijks studenten van een lokale universiteit naar het kindertehuis om voor korte periode vrijwilligerswerk te doen. Zij organiseren leerzame activiteiten voor de kinderen, zoals het opzetten van fictieve bedrijfjes maar ook door met hen te sporten, volleybal is altijd favoriet.