Stichting Wees Kind

Al sinds 2003 geven we financiële, materiële en administratieve hulp aan Kindertehuis Los Pinos, in Huaraz.

In kindertehuis Los Pinos zijn we in 2003 begonnen met het bieden van kleding, onderdak, voedsel, onderwijs en medische (zorg) aan een grote groep kinderen die aan hun lot waren overgelaten of door schrijnende omstandigheden niet langer thuis konden wonen. Een groep nonnen van de kloosterorde Madre Maria Teresa bood de kinderen een veilig heenkomen in het door hun opgerichte tehuis in hun klooster in Los Pinos.

De 1e groep van 21 kinderen, 1 jongetje en 20 meisjes, werd jarenlang door de nonnen opgevangen, met onze financiële hulp en professionele inbreng. Door de jaren heen steunden we nog tientallen andere kinderen die de nonnen in huis namen, maar alleen voor die 1e vaste groep konden wij de lange-termijn verplichting aangaan. In 2009 hebben we ons als doel gesteld dat we hen steunen tot ze op eigen benen kunnen staan.

Lees hier hoe het nu met hen gaat

We helpen met:

- onderdak

- voedsel

- (gezondheids-)zorg

- kleding

- educatie en leermiddelen, schooluniformen

- muziekinstrumenten en muzieklessen,

- 2e-hands computers en laptops

- activiteiten met vrijwilligers

- excursies, vakanties

- verjaardagscadeautjes