Team SWK

Dariela

boekhouder eetlokaal De Vrolijkheid (Raimondi, Huaraz)

Dariela heeft boekhouden gestudeerd en heeft een grote liefde voor kinderen, wat ze in haar werk goed tot uiting kan brengen. Zelf heeft ze ook een zoontje.

Dariela is een jonge vrouw die vanaf 2012 dagelijks als activiteitenbegeleidster in eetlokaal De Vrolijkheid werkte. Zij werkte vooral met de jongste kinderen van dit eetlokaal, die extra aandacht en begeleiding nodig hebben tijdens het middageten. Dat deed ze drie jaar lang met veel plezier en toewijding, totdat ze halverwege 2015 rugklachten kreeg en minder moest gaan werken.

Om die reden is Dariela van functie veranderd, tegenwoordig helpt zij bij de boekhouding in ditzelfde eetlokaal. Ze is de spil tussen kokkin Hilda, die alle uitgaven administreert en projectcoördinator Clarita, die verantwoordelijk is voor de boekhouding van eetlokaal De Vrolijkheid.

Dariela is wekelijks in het eetlokaal te vinden en ziet er samen met Clarita op toe dat de administratie van de vergoedingen en inkopen netjes op orde is en iedere maand via de projectmanager wordt teruggekoppeld naar Nederland. Natuurlijk is Dariela ook blij om dan de kinderen weer even te kunnen zien en nog steeds deel uit te maken van het Stichting Wees Kind team.

SWK Nieuws