Team SWK

Barbara Winters

webmaster en eindverantwoordelijke Studiefonds & kindertehuis Los Pinos (Australië)

Barbara is al sinds 2003 de webmaster van de Stichting en is sinds jaren ook eindverantwoordelijk voor het Studiefonds en de ondersteuning van de (ex-)bewoners van Kindertehuis Los Pinos.

Barbara ontwikkelde de website van Stichting Wees Kind en maakt de periodieke nieuwsbrieven. Ze hielp o.a. het vrijwilligersprogramma opzetten, ontwikkelde voorlichtings- en promotiemateriaal, compileerde videos en stuurde ons voormalige communicatieteam in Nederland aan. Haar huidige rol is naast webmaster ook de aansturing van het team in Peru voor wat betreft de studenten en tieners voor wie Stichting Wees Kind voeding, onderdak, kleding, scholing, leermiddelen en beroepskeuzebegeleiding verzorgt.

Achtergrond

Barbara volgde in Zwolle de opleidingen Bedrijfscommunicatie en Journalistiek Management. Ze werkte eerst als redacteur en verslaggever bij de Amsterdamse TV-zender AT5 en later bij de nationale omroep KRO, waar ze voor het programma KRO Reporter (het huidige Brandpunt Reporter) de eerste webredacteur werd en een online klokkenluidersplatform ontwikkelde.

In 2000 reisde Barbara voor het eerst naar Peru, een jeugddroom vervullend. In 2001 ontmoette ze haar Engels/Australische partner in Honduras tijdens haar duikcursus. Sinds ze hem in 2004 tijdens een wereldreis in Australië terugvond zijn ze onafscheidelijk en is ze Down Under gebleven. Kort na de oprichting van Stichting Wees Kind door haar zus Anja en haar vrienden, sloot Barbara zich aan en de zussen reisden samen naar Peru om de kinderen en nonnen te ontmoeten. Barbara keerde vervolgens regelmatig naar Peru terug om de kinderen te zien en te assisteren bij de ontwikkeling van de projecten.

In Australië werkt Barbara als Script Writer, Project Ontwikkelaar en Content Editor voor Expedia in the USA, via Tourism Media in Brisbane. Ze wekelijks tijd vrij om zich in te blijven zetten voor de kinderen in Peru en krijgt hiervoor geen vergoeding.

SWK Nieuws