Team SWK

Sabine Honing

projectmanager Peru en webredacteur (Lima)

Sabine is onze toegewijde projectmanager in Peru en al sinds 2007 betrokken bij Stichting Wees Kind. Ze woont met haar Peruaanse partner in Lima en heeft daarvoor jarenlang in Huaraz gewoond en gewerkt.

Als project manager stuurt Sabine het team van Peruaanse koks, activiteitenbegeleidsters en projectcoӧrdinatoren in Huaraz aan en is eindverantwoordelijk voor de administratie en het personeelsbeleid voor de eetlokalen en het Studiefonds. Daarnaast doet ze aan fondsenwerving, onderhoudt contact met sponsoren, vrijwilligers en het Stichting Wees Kind netwerk, deelt alle nieuwtjes op onze website en Facebook pagina en is de verbinding tussen het bestuur en het lokale team in Peru.

Achtergrond
In 2007 vertrok Sabine voor het eerst naar Huaraz om als vrijwilliger voor Stichting Wees Kind vier maanden met de kinderen van het kindertehuis en de gaarkeukens te werken. Dit was een onvergetelijke ervaring die erin resulteerde dat Peru, én de kinderen, voor altijd een plaatsje in haar hart kregen. Terug in Nederland is Sabine zich dan ook, naast haar werk als P&O adviseur, in blijven zetten voor de projecten van Stichting Wees Kind en maakte ze onderdeel uit van het vrijwilligersteam in Nederland.

In 2009 keerde Sabine terug naar Huaraz als coördinator voor Stichting Wees Kind. Met een tussenperiode in 2011/ 2012 is zij als coӧrdinator en later als projectmanager werkzaam gebleven. Vanaf 2015 doet ze dat vanuit Lima, waarbij zij wekelijks contact onderhoudt met de lokale projectcoӧrdinatoren over het management en functioneren van de projecten.  Geregeld reist zij naar Huaraz om de stand van zaken op de projecten zelf waar te kunnen nemen, lokale fondsenwervingsactiviteiten te begeleiden en aan teambuilding te werken met het lokale team.

Sabine heeft in Amsterdam Personeel & Arbeid en Cultuur en Organisatie & Management (Sociale Wetenschappen) gestudeerd. Na haar studie was ze werkzaam als P&O adviseur en werkte na haar eerste periode als coӧrdinator in Huaraz een jaar voor het team Sociale Ontwikkeling in Huaraz. Dat team geeft invulling aan de Sociale Programma’s voor de 20 provincies van de Regio Ancash in Peru.