Team SWK

Clarita Cano

projectcoördinator eetlokaal De Vrolijkheid (Huaraz)

De van origine docente wiskunde kwam ons team in 2010 als activiteitenbegeleidster versterken toen we een eetlokaal aan het oprichten waren in de school Raimondi. Deze school is gelegen in het centrum van Huaraz, aan de rand van een arme wijk. Sinds 2011 is Clarita de coӧrdinator van dat project en stuurt een team van kokinnen en een activiteitenbegeleidster aan om dagelijks zo'n 120 kinderen een voedzame maaltijd te geven en op te vangen na school.

Clarita heeft ruime ervaring met buitenlandse not-for-profit organisaties en werkt daarnaast nog in een ander project met kinderen. Ze zet zich met hart en ziel in voor de basis- en middelbarescholieren die eetlokaal De Vrolijkheid bezoeken en deelt lief en leed met hen.

De armste kinderen van de Antonio Raimondi school hebben een steuntje in de rug hard nodig en dat krijgen ze van Clarita. Dankzij deze daadkrachtige vrouw hebben de kinderen die het eetlokaal bezoeken hun wilde manieren afgeleerd en hun gedrag verbeterd. Ook is zij een belangrijke schakel tussen het eetlokaal en de ouders van de kinderen, die zij op allerlei manieren bij de zorg voor de kinderen betrekt. De ouders moeten, net als de kinderen zelf, helpen in de keuken en met schoonmaken en deelnemen aan lokale fondsenwervingsactiviteiten. In eetlokaal De Vrolijkheid is men tevens een groententuin gestart op het schoolterrein, waar kinderen en ouders ook meehelpen.

Naast het veelzijdige dagelijkse management van het eetlokaal dat onder andere bestaat uit: het korstluiten van het menu en de inkopen met de kokkinen, het organiseren van oudervergaderingen voor de ouders en contactpersoon zijn voorde school, tot het doen van activiteiten met de kinderen, verzorgt Clarita de maandelijkse verslaglegging, administratie en foto´s van dit eetlokaal die via Sabine terug worden gekoppeld aan het bestuur en sponsoren in Nederland. Daarnaast is Clarita een Spaanse Facebook pagina voor Stichting Wees Kind gestart en organiseert vanaf 2015 samen met collega Elita lokale fondsenwervingsactiviteiten zoals de maandelijkse Pub Quiz in Huaraz. Tevens onderhoudt zij de lokale contacten van Stichting Wees Kind en is altijd op zoek naar nieuwe lokale donateurs en sponsors.

SWK Nieuws