Stichting Wees Kind is sinds de oprichting in 2003 meerdere malen in de media verschenen met hartverwarmende verhalen over onze medewerkers en vrijwilligers en de projecten die we uitvoeren in Peru om kansarme kinderen te helpen.

We hebben een selectie gemaakt van de leukste mediamomenten van Stichting Wees Kind.

2013

• De maand erop, in mei, verscheen er ook een artikel in deze lokale krant over het vrijwilligersporgramma van Stichting Wees Kind in Peru.

• Libelle - "Je Hart Volgen"

Anja Winters verscheen in 2009 in de rubriek ‘Dit ben ik’ van de Libelle. Het artikel ging vooral over haar vrijwilligerswerk voor Stichting Wees Kind. Naast ondernemer is Anja ook moeder en vrijwilliger. Als mede-oprichter en voorzitter van deze stichting zet Anja haar expertise en een groot deel van haar vrije tijd in voor kansarme kinderen in Peru. Libelle interviewde haar over haar werkzaamheden, over het binnen de stichting samenwerken met haar zus Barbara en over moederschap.

• De Kampioen "De dag dat.... ik voor weeskinderen in Peru ging zorgen"

Dat was de kop van het De Kampioen artikel van het blad van de ANWB in 2009. Marit Bosman studeerde Gender & Ethnicity aan de Universiteit in Utrecht en werkte in 2009 voor 6 maanden in Peru om onze projecten daar te ondersteunen. Ze had Stichting Wees Kind via het internet gevonden en voelde zich aangetrokken door het feit dat er echt wat van haar verwacht werd. Zoals de eis om eerst Spaans te leren op lokatie om de kinderen goed te kunnen helpen. Marit wilde zich nuttig maken tijdens het reizen en "houd niet van de vluchtige dingen" zoals ze zelf zegt, dus onze aanpak sprak haar aan.

Het werk was best zwaar, vooral door de armoede die ze zag. "Het waren kinderen uit arme gezinnen. Ik heb nog nooit zoveel slechte gebitten gezien. Er zat een jongetje tussen met het syndroom van Down. En een meisje met twee jongere zusjes die haar waren toevertrouwd. Ze was de hele dag aan het opvoeden", vertelt Marit. Wat Marit raak observeerde tijdens haar verblijf is dat die arme mensen niet persé zielig of ontevreden waren en ook geen gebrek aan zelfvertrouwen hadden. Zelf heeft ze ook meer zelfvertrouwen gekregen van deze ervaring en.., nieuwe vrienden gemaakt!

Anja's Viva 400 Nominatie - De meest succesvolle vrouwen van Nederland

Máxima, Doutzen, Floortje...en Anja. Allemaal in de Viva 400! Een lijst van succesvolle, ambitieuze vrouwen die goed bezig zijn. Met een leeftijdsgrens tot 38 jaar, "om het Viva te houden". Deze lijst werd op 19 september 2008 gelanceerd door minister Plasterk in het hippe pakhuis De Zwijger in Amsterdam. En onze mede-oprichtster en voorzitter Anja had een plaatsje in de lijst veroverd, in de 'goed' category! Viva schreef: 'Al deze vrouwen staan op een gedeelde eerste plaats: er is geen sprake van ranking. Want ze hebben alle 400 een onvergelijkbare prestatie geleverd.'

Anja in KRO De Wandeling - TV interview

Hella van der Wijst, presentatrice van het tv-programma KRO De Wandeling, interviewde onze voorzitter Anja over haar beslissing om, als succesvolle ondernemer, een kindertehuis in Peru op te richten. De uitzending was in april 2007. Hella schreef daarnaast ook een artikel over deze wandeling, voor de website van KRO De Wandeling.