Vanaf 2010 deelt Stichting Wees Kind dagelijks zo’n 130 maaltijden uit aan de armste kinderen en jongeren van de Sabio Antonio Raimondi school in Huaraz. Net zoals in eetlokaal De Grote Tafel worden er daarnaast ook activiteiten gedaan en aandacht besteed aan gezondheids- en tandzorg. In dit eetlokaal hebben we inmiddels ook een groententuin ingericht met de hulp van de schooldirectie en sponsors.

Geschiedenis eetlokaal De Vrolijkheid

Ondanks het succes van onze eerste 3 eetlokalen konden we het ons niet veroorloven nieuwe projecten op te zetten. Daarvoor hadden we niet alleen meer sponsors nodig, maar ook meer mankracht om de projecten aan te sturen.

Maar er kwam hulp van het bedrijf Brand Loyalty, met hun goededoelen-branche Brand Charity. Hun medewerkers werkten samen met het team van Stichting Wees Kind om eetlokaal De Vrolijkheid te realiseren bij de Raimondi school in Huaraz.

Brand Charity zorgde niet alleen voor de nodige geldelijke steun met een toezegging van 3 jaar, maar ook middelen en een vergoeding voor een medewerker op locatie, om het eetokaal op te zetten. Dat gaf voor ons de doorslag om met dit prachtige initiatief in zee te gaan.

Na een uitgebreide speurtocht naar de plek waar onze hulp het hardst nodig was vonden onze coördinatoren in Peru de Raimondi school in het centrum van Huaraz. Daar is in 2009 een mooi nieuw eetlokaal ingericht voor maximaal 150 arme kinderen.

Een medewerker van Brand Loyalty kwam de feestelijke opening bijwonen in 2010 en kon aan haar collega's rapporteren hoezeer deze hulp nodig was voor deze school. De kinderen gaven ook dit eetlokaal zelf een naam die uit hun hart kwam: 'Nos da Alegria' (= 'het geeft ons vreugde', dus vrijvertaald 'De Vrolijkheid').

En vandaag de dag zijn kokkinnen en activiteitenbegeleidsters daar nog steeds enthousiast aan het werk voor een groep blije kinderen.

Maak gebruik het SWK Nieuws menu, hier links, om het laatste nieuws over dit eetlokaal te lezen.