Dankzij haar donateurs zorgt Stichting Wees Kind ondertussen al 15 jaar dat kinderen in Peru weer kind kunnen zijn. We noemen een aantal recente donateurs hier onder:

Naar aanleiding van de oproep op Facebook voor hulp aan Sarita, de dochter van keukenassistente Rocio in eetlokaal De Vrolijkheid, werd door een aantal voormalig vrijwilligsters en andere betrokkenen gedoneerd. De meesten van hen willen graag anoniem blijven, dus we houden het bij dit algemene bedankje. Sarita is in de schoolvakantie voor nader onderzoek in Lima geweest er is epileptie bij haar geconstateerd. Er zal echter nog verder onderzoek bij haar gedaan moeten worden om de behandeling vast te stellen. Dit alles wordt mogelijk gemaakt door de donaties die zij via Stichting Wees Kind ontvangt. Projectcoördinator Clarita coördineert dit alles en houdt ons op de hoogte van hoe het met Sarita gaat.

De donatie die Stichting Wees Kind in januari van Basalt Bouwadvies ontving, komt ten goede aan maar liefst 4.000 maaltijden! Daarnaast kreeg dankzij deze donatie het kooktoestel een uitgebreide onderhoudsbeurt en werden een aantal onderdelen vervangen, ook keukengerei werd waar nodig vervangen en een deel van de banken in het eetlokaal gerepareerd. Basalt Bouwadvies steunt eetlokaal De Vrolijkheid al jarenlang!

RESPONSible Travel Peru doneerde 270 maaltijden aan eetlokaal De Vrolijkheid, je leest er via deze link meer over: Donatie van RESPONSible Travel Peru

Ook dit kwartaal mochten de projecten in Peru rekenen op donaties van oud vrijwilligers, familieleden of op een andere manier betrokkenen bij Stichting Wees Kind, doordat zij maandelijks, per kwartaal of jaarlijks een donatie op de rekening van de Stichting doen of anderzijds bijdragen.

Daarnaast werden er het afgelopen kwartaal tevens een aantal lokale donaties gedaan:

De deelnemers van eetlokaal De Vrolijkheid werden verblijd met heerlijke koekkruimels van Dirk van Dirk's Waffles en één van de deelnemers van het eetlokaal heeft een lokale sponsor gekregen die hem helpt met de aanschaf van zijn uniform en overig schoolmateriaal, zie het artikel: Lokale donatie deelnemer eetlokaal

Alle kinderen en jongeren van de projecten van Stichting Wees Kind in Huaraz en Lima en natuurlijk ook het team van Stichting Wees Kind zijn ontzettend dankbaar voor de mooie donaties: Muchas gracias!

SWK Nieuws