Een kansarm gezin sliep op de grond maar kan nu warm en zacht de nacht door!

De Nederlandse 'oma' Wil, een lieve bekende van voorzitter Anja Winters, doneerde voor de aanschaf van matrassen en bedden voor een familie van eetlokaal De Vrolijkheid.

Waarom werd deze donatie specifiek aan deze familie besteed? Dat zit zo: een belangrijk onderdeel van het werk van onze lokale projectcoördinator Clarita zijn huisbezoeken. Zij bezoekt deelnemers van eetlokaal De Vrolijkheid thuis, om hun thuissituatie te kunnen beoordelen en daarmee hun deelname aan het eetlokaal te kunnen verantwoorden. Clarita doet dit werk al sinds de oprichting van het eetlokaal in 2010 maar nog steeds maken de schrijnende situaties die aantreft indruk op haar. Een enkele keer is een familie er zo slecht aan toe dat zij aan de bel trekt en vraagt of er extra hulp mogelijk is.

Dat is het geval bij deze familie, waarvan drie kinderen aan het eetlokaal deelnemen. Alledrie zitten zij op de basisschool en nadat zij ´s ochtends les hebben gehad en een gezonde maaltijd gegeten hebben, blijven ze zelden om een leuke activiteit te doen en even kind te zijn. Ze moeten namelijk aan het werk, kruiden verkopen op de markt. Naast hen zijn er nog twee jongere kinderen in dit gezin.

De familie sliep op de grond, zonder matras of bed, op een deken en een stuk plastic. De keuken- en toiletfaciliteiten zijn schrijnend en bevinden zich in dezelfde ruimte. Met de donatie van Wil Hagestein zijn er matrassen en bedden aangeschaft, zodat deze familie een menswaardiger bestaan heeft.

Uiteraard is de hele familie heel erg dankbaar voor deze fantastische donatie!